Anunt organizare concurs 26.06.2024-COMPARTIMENT JURIDIC ȘI CONTENCIOS

AGENŢIA JUDEŢEANĂ PENTRU PLATI SI INSPECTIE SOCIALA DOLJ,

Organizeaza  concursul de recrutare pentru ocuparea unei funcţii publice de execuţie temporar vacante în baza art. VII din OUG nr. 115/2023 – alin.(3) și art. VII alin.

(7)/XI/XII din OUG 121/2023 pentru modificarea și completarea Codului administrative

 

Funcția publică scoasă la concurs:

– Consilier juridic, clasa I, grad superior, COMPARTIMENT JURIDIC ȘI CONTENCIOS

 

Data, ora și locul desfășurării probei scrise

26.06.2024 12:30, Sediul institutiei Craiova str.Unirii nr.10

 

Perioada de depunere a dosarelor 10.06.2024 – 17.06.2024

Perioadă verificare eligibilitate candidați: în termen de maximum 1 zi lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor.

Perioadă depunere contestație la verificarea eligibilității candidaților: în termen de o zi lucrătoare de la data afişării rezultatului verificării eligibilității candidaților.

Perioadă soluționare contestații la verificarea eligibilității candidaților: în termen de o zi lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor.

 

Condiții pentru ocuparea postului

Consilier juridic  – Clasa I, Grad superior, COMPARTIMENT JURIDIC ȘI CONTENCIOS

Studii de specialitate:

– studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă

Domeniu de studiu: Ştiinţe juridice (Ramura de știință), Drept (Specializarea), Drept (Domeniul de licență)

Vechime minimă în specialitatea studiilor 7 ani

 

Durată timp de muncă: 8h/zi – 40h/saptamâna

 

Bibliografie și tematică

  1. Constituția României, republicată,cu tematica Constituția României, republicată;
  2. Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare,republicată, cu modificările și completările ulterioare,cu tematica Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  3. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare,cu tematica Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați,republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  4. Partea I, titlul I şi titlul II ale părții a II-a, titlul I al părții a IV-a, titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare

cu tematica Partea I, titlul I şi titlul II ale părții a II-a, titlul I al părții a IV-a, titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare ;

  1. LEGEA Nr. 287/2009 (r1) privind Codul civil,cu tematica Reglementări privind codul civil
  2. LEGEA Nr. 134/2010 (republicare 2) privind Codul de procedura civila*),cu tematica Reglementări privind procedura civilă;
  3. Legea nr.554/2004 privind contenciosul administrativ, modificată,cu tematica Reglementări privind contenciosul administrative ;
  4. DECRETUL-LEGE Nr.118/1990*)privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate din motive politice de dictatura instaurata cu incepere de la 6 martie 1945, precum si celor deportate in strainatate ori constituite in prizonieri(R7),cu tematica Reglementări privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate din motive politice de dictatura instaurata cu incepere de la 6 martie 1945, precum si celor deportate in strainatate ori constituite in

Prizonieri;

  1. Legea Nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune,cu modificarile si completarile ulterioare,cu tematica Reglementari privind venitul minim de incluziune;
  2. Hotararea nr. 1154/2022 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr.196/2016 privind venitul minim de incluziune,cu tematica Reglementari privind aplicarea normelor privind venitul minim de incluziune;

 

Atribuţii stabilite în fişa postului, precum şi alte date necesare desfăşurării concursului:

  1. asigură apărarea şi reprezentarea intereselor agenţiei în faţa instanţelor judecătoreşti, parchetelor,organelor de cercetare penală, executorilor judecătoreşti, organelor şi autorităţilor jurisdicţionale;
  2. redactează cereri de chemare în judecată, cereri reconvenţionale şi orice alte cereri în vederea promovării şi apărării intereselor instituţiei, întâmpinări, răspunsuri la întâmpinări, note scrise şi promovează căile de atac necesare şi depune înscrisurile doveditoare;
  3. solicită compartimentelor de specialitate din cadrul Agenţiei Judeţene pentru Plaţi si Inspecţie Sociala Dolj puncte de vedere şi înscrisuri doveditoare în vederea formulării apărărilor în dosarele în care agenţia teritoriala este parte;
  4. asigură aplicarea corectă, unitară şi nediscriminatorie a legislaţiei privind sistemul de beneficii de asistenţă socială şi sistemul de servicii sociale care constituie obiectul de activitate al agenţiei;
  5. avizează pentru legalitate toate documentele emise de catre directorul executiv cu privire la activitatea Agentiei Judetene pentru Plati si Inspectie Sociala Dolj;
  6. avizează pentru legalitate documentele care deschid un drept la beneficii de asistenţă socială;
  7. îndrumă si sprijină aplicarea unitară a prevederilor legale din domeniul asistentei sociale;
  8. avizează pentru legalitate protocoalele si convenţiile de colaborare ce se încheie între agenţie şi alte autorităţi şi instituţii publice şi ţine evidenţa litigiilor şi lucrărilor specifice domeniului de activitate;
  9. examinează actele normative publicate în Monitorul Oficial al României, în vederea identificării legilor,ordonanţelor, hotărârilor de Guvern şi a altor acte normative publicate, care au implicaţii asupra activităţii ANPIS şi a Agenţiei Judeţene pentru Plaţi şi Inspecţie Sociala Dolj şi le comunică conducerii;
  10. soluţionează, in colaborare cu celelalte compartimente, petiţiile adresate agenţiei de persoane fizice şi juridice, având ca obiect modul de aplicare a legislaţiei incidente domeniului de activitate al instituţiei;
  11. comunică persoanelor fizice şi juridice interesate, la solicitarea acestora, modul de aplicare a legislaţiei incidente domeniului de activitate al instituţiei;
  12. colaborează cu celelalte compartimente din cadrul Agenţiei Judeţene pentru Plati si Inspectie Sociala Dolj,în vederea asigurării în bune condiţii a activităţii instituţiei;
  13. participă, pe baza delegării conducerii, la diferite grupuri de lucru constituite în cadrul instituţiei sau în afara acesteia, în vederea soluţionării unor probleme specifice domeniului de activitate al instituţiei;
  14. elaborează rapoarte şi analize privind modul de desfăşurare a activităţii specifice;
  15. ţine evidenţa contestaţiilor la procesele verbale de contravenţie şi informează conducerea sau ANPIS, la solicitarea acesteia, asupra stadiului procesual;
  16. colaborează cu compartimentul de inspecţie socială si ţine evidenţa sancţiunilor contravenţionale aplicate în activitatea de control, evaluare, monitorizare;
  17. propune măsuri pentru îmbunătăţirea activităţii specifice;
  18. asigurără reprezentarea ANPIS si/sau MMPS în faţa instanţelor judecătoreşti pe baza împuternicirilor însoţite de înscrisurile necesare susţinerii cauzei;
  19. asigură aplicarea prevederilor legale în vigoare privind condiţiile de înfiinţare şi a celor privind procedura de autorizare a agentului de muncă temporară;
  20. este coordonatorul implementării planului de integritate;
  21. participă la cursuri de perfecţionare/formare profesională;
  22. participă la elaborarea Regulamentului de ordine interioară al Agenţiei Judeţene pentru Plaţi şi Inspecţie Sociala Dolj pe baza regulamentului cadru emis de ANPIS;

 

Conţinutul dosarului de concurs și modalitatea de înscriere la concurs

Dosarul de concurs conţine, în mod obligatoriu:

  1. a) formularul de înscriere prevăzut la art. 137 lit. b) din Anexa nr. 10 din OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare prin raportare la art. VII din OUG nr. 121/2023;
  2. b) copia cărţii de identitate;
  3. c) copia actului doveditor emis de autorităţile competente, în cazul în care a intervenit schimbarea numelui consemnat în certificatul de naştere;
  4. d) copia carnetului de muncă şi/sau a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea postului deţinut, potrivit prevederilor din prezentul cod, după caz;
  5. e) copii ale diplomelor de studii sau echivalente, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări sau deţinerea unor competenţe specifice, după caz;
  6. f) copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior demarării etapei de selecţie de către medicul de familie al candidatului, şi a avizului psihologic eliberat pe baza unei evaluări psihologice organizate prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii, valabil potrivit prevederilor legale;
  7. g) cazierul judiciar;
  8. h) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere,sau adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică;
  9. i) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere,privind faptul că, în ultimii 3 ani, persoana nu a fost destituită sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare.

Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere. În acest caz, candidatul declarat admis la proba de verificare a eligibilităţii şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă are obligaţia să completeze dosarul de concurs pe tot parcursul desfăşurării etapei de selecţie, dar nu mai târziu de data şi ora organizării interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcţia publică. În situaţia în care, la înscrierea la concurs, candidatul solicită expres

preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit legii şi procedurii aprobate la nivel instituţional.

Conform dispozițiilor art. VII alin. (15) din OUG nr. 121/2023 coroborate cu cele ale art. 38 alin. (7) din Anexa 10 la OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, modelul orientativ al adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată care atestă vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor este prevăzut la art. 137 lit. e) din Anexa 10 la OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare.

 

Modalitatea de înscriere la concurs

Potrivit dispozițiilor art. VII alin. (17) din OUG nr. 121/2023, dosarul de concurs se poate depune personal de către candidat, se poate transmite prin intermediul unui serviciu de curierat sau se poate transmite în format electronic, la adresa de e-mail “ ajpis.dolj@mmanpis.ro”. Dosarelor de concurs transmise de candidaţi la adresa de e-mail ajpis.dolj@mmanpis.ro după terminarea programului de lucru al autorităţii sau instituţiei publice, dar în perioada de depunere a dosarelor de concurs, li se atribuie număr de înregistrare în ziua lucrătoare următoare, iar dosarul de concurs este considerat ca fiind depus în termen.

Documentele care constituie dosarul de concurs se depun în copie, cu obligaţia candidatului de a prezenta secretarului comisiei de concurs originalele acestor documente, pentru certificare pentru conformitate cu originalul, până cel târziu la data desfăşurării probei interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrative de numire în funcţia publică în cazul promovării concursului.

 

Condiții de ocupare a unei funcții publice potrivit art. 465 din Codul administrativ

(1) Poate ocupa o funcţie publică persoana care îndeplineşte următoarele condiţii:

  1. a) are cetăţenia română şi domiciliul în România;
  2. b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
  3. c) are vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
  4. d) are capacitate deplină de exerciţiu;
  5. e) este apt din punct de vedere medical şi psihologic să exercite o funcţie publică. Atestarea stării de sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie, respectiv pe bază de evaluare psihologică organizată prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii;
  6. f) îndeplineşte condiţiile de studii şi vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcţiei

publice –( conform anuntului de concurs);

  1. g) dovedeşte prin certificat sau, după caz, prin alt tip de document absolvirea unei perfecţionări sau specializări stabilite expres de lege pentru ocuparea unor funcţii publice;
  2. h) nu a fost condamnată pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni care împiedică înfăptuirea justiţiei, infracţiuni de fals ori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia post-condamnatorie sau dezincriminarea faptei;
  3. i) nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcţie publică sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea căreia a săvârşit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condiţiile legii;
  4. j) nu a fost destituită dintr-o funcţie publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani;
  5. k) nu a fost lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică;
  6. l) i s-a aplicat una dintre modalităţile de ocupare a funcţiilor publice prevăzute la art. 466 alin. (2).

 

Persoane de contact:

Porojanu, Cristina-Gina, consilier , 0251418120, porojanu.cristina@mmanpis.ro

Funcție (Conducător instituție): Director executiv

Nume Prenume: Cocora Elena Mihaela

 

 

NOTA: Probele concursului sunt supravegheate audio-video conform Ordinului ANFP nr. 435/202